dijous, 5 de març del 2020

TROBADA GENER

  • Data: 11/01/2020
  • Lloc: Biblioteca Rosa Sensat
Tercera sessió
Encetem aquest 2020 tal com ens vam acomiadar del 2019, envoltades de llibres. Tornem a agrair la tasca de la Pau Raga per preparar-nos, un cop més, la selecció de llibres sobre l'essència de Reggio Emilia i tornar a crear, amb molt de gust, un espai que va acompanyar les ganes de voler entrar entre les pàgines i continuar reflexionant.


Any nou i seguim!
Entre desitjos de bon any, ja teníem ganes de començar. La Txell i la Inés no deixen la càmera en cap moment, volen començar a documentar la sessió, a deixar constància de com, de mica en mica, el grup es remou, i així, també, extreure els nous  llibres per a la nostra biblioteca.

La Sara, aquest cop sense la seva mà dreta, la Natàlia, ens ensenya un esquema sobre els tempos de la sessió; ella ens afirma que el temps és el nostre pitjor enemic quan fas allò que t'apassiona i entre mirades de complicitat ens adonem que aquesta afirmació la compartim plegades.

És difícil controlar el temps, sobretot quan no vols aturar-te i el moviment et porta ganes de seguir.

En conjunt, hem pogut visualitzar just al començament de la sessió, que cadascuna de nosaltres va aportant el seu granet de sorra i que, to plegat, va esdevenint en una muntanya de col·lectivitat.

Però la nostra tasca tot just comença, la xarxa que hem creat vol anar més enllà. 

  
Filant prim
Tornem a estar envoltades de llibres, però aquest cop reflexionarem sobre documentacions reggianes: anar a l'essència de Reggio Emilia és veure mirades vers l'intant i el que ens vol transmetre.

Abans de fer els petits grups i posar-nos en marxa per reflexionar sobre les documentacions fem un descans, continuem amb les presentacions entre cafès, pastes, mandarines i una focaccia di formaggio que ens ha preparat la Sara (un plat típic de Gènova).



Allò que ens fa úniques
Trompeta, teatre, educació en el lleure... Camins professionals, a vegades complicats, fins a trobar la coherència entre el què penses i el què fas... Són alguns exemples d'aquestes converses i són el resultat de qui som.


Tot el que fem esdevé aprenentatge i enriqueix la nostra tasca professional


Com documenten a Reggio?
Ara si, ens endinsem en l'anàlisi de les quatre documentacions que hem triat, considerem important aquesta tasca, ja que com a grup és un dels objectius marcats: arribar a documentar en el nostre procés de reflexió i creixement com a grup. Deixar constància de la feina feta i de l'essència de cada moment. 

Aquest cop ens inspirem en les següents:
  • Il treno è una città que va sotto...E dopa va sui ponte
  • Crescere insieme
  • Incontri, esplorazioni, emozioni
  • Dialoghi con i laoghi ascolti nel e del parco

Un cop fem els petits grups observem i analitzem... 

Com són les imatges? Hi ha seqüències? Imatges en primer pla? Imatges on es focalitza l'acció més que a l'infant? Quina sensació desprenen aquestes imatges? I el text? Hi ha diàleg dels infants a és una descripció? Ens citen frases d'autors?




Aquestes són algunes de les preguntes que ens plantegem mentre observem les imatges i traduim el text per descobrir la mirada de les escoles de Reggio Emilia. 

I allà estàvem, immerses en imatges, textos, anotacions... Envoltades de llibres, absortes del món exterior. Com si despertéssim d'un somni, sentim la veu de la Sara que ens diu que ja s'ha acabat el temps. Ja?!

I tornem a un dels plantejaments inicials de la sessió, el temps, de vegades, és el nostre "pitjor enemic".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada